
1 
 

Testimony of Associate‐Professor Anne‐Marie Brady 
School of Political and Social Sciences 

University of Canterbury,  
Christchurch, New Zealand 

 
U.S.‐China Economic & Security Review Commission 

 
China’s Propaganda and Perception Management Efforts, Its Intelligence 
Activities that Target the United States, and the Resulting Impacts on U.S. 

National Security 
30 April, 2009 

 
 
Overview of China’s Foreign Propaganda 
The Chinese government puts a high value on propaganda work, describing 
it as  the  life blood  (shengmingxian) of  the Party‐State  in  the current era. The 
Chinese Communist Party  (CCP) has historically divided propaganda work 
into two categories: internal (duinei) and external (duiwai), meaning that which 
is  directed  toward  Chinese  people  and  that  which  is  directed  toward 
foreigners in China, Overseas Chinese, and the outside world in general. CCP 
propaganda  specialists  also  divide  propaganda  into  four  types:  political, 
economic, cultural, and social. Relevant offices within the Chinese Party‐State 
administration  take over responsibility  for propaganda work related  to  their 
area of expertise.  
 
China’s foreign propaganda experts are extremely critical of what they call 
the “Western media’s ideological assault on the rest of the world.” It is a 
matter of pride that in the current era, unlike the Mao years, China does not 
push its political ideology onto others. Unlike the Mao era, China’s post‐1989 
foreign propaganda tends to be defensive, reacting to external criticisms and 
aimed at upholding China’s political status quo. However foreign propaganda 
targeted at Overseas Chinese and the Taiwanese is essentially offensive in 
nature, with strategic goals in mind such as neutralizing support for anti‐CCP 
forces and promoting Chinese reunification. 
 
The audience for China’s foreign propaganda is not one and the same, so 
different messages are promoted at different groups. The main divide in 
China’s foreign propaganda is between Overseas Chinese and non‐Overseas 
Chinese. The Taiwanese are targeted as a sub‐category of China foreign 
propaganda targeted at Overseas Chinese. In the following sections I will 
discuss the themes, audiences, means of transmission, and institutional actors 
involved in China’s contemporary foreign propaganda, as well as China’s 
plans to expand foreign propaganda activities in the future. 



2 
 

 
Central Level Institutional Actors Involved in Foreign Propaganda 
The Central Propaganda Department is in charge of all internal propaganda, 
while  its  brother  organization,  the Office  of  Foreign  Propaganda, which  is 
more commonly known by its other nameplate, the State Council Information 
Office,  oversees  matters  relating  to  external  propaganda.  The  two 
bureaucracies  are  closely  linked  and  coordinated.  In  recent  years, with  the 
advent  of  the  Internet  and  China’s  increasing  globalization  and 
internationalization,  the  boundaries  between  the  two  categories  of 
propaganda have been growing less and less obvious. For example the Office 
of Foreign Propaganda has been put in charge of monitoring the Internet both 
inside  and  outside  China,  while  the  News  Department  of  the  Central 
Propaganda Department  also  takes  a  close  interest  in  developments  in  the 
same  area,  providing  guidelines  on  the  topic  in  its  regular  bulletins  to 
propaganda  workers  around  the  country.  In  2003,  due  to  the  increasing 
numbers  of Chinese‐speaking  foreigners  (either  living  in China  or  reading 
Chinese newspapers online outside China) and Chinese  citizens who  speak 
foreign  languages  and  have  access  to  foreign  media  sources,  the  Central 
Propaganda  Department  actually  argued  that  internal  propaganda  should 
now  be  regarded  as  the  same  as  external  propaganda.  This  means  that 
Chinese  journalists must be mindful  that  they now have a  foreign audience 
alongside their domestic audience.  
 
The CCP Central Committee Foreign Propaganda Group which is a top level 
committee consisting of the heads of leading foreign propaganda outlets, has 
a  central  guiding  role  in  setting  foreign  propaganda  policies.  These  are 
implemented by  the OFP/SCIO at  the national  level and by provincial  level 
foreign  propaganda  offices  at  the  local  level.  The  OFP/SCIO  and  its  local 
equivalents  direct  officials  in  various  government  departments  and  work 
units whose  interests  touch  on  foreign propaganda,  such  as  foreign  affairs; 
foreign  trade;  tourism; Overseas  Chinese Affairs;  radio  and  television;  the 
print media;  publishing;  cultural,  educational,  and  sporting  institutions;  as 
well  as  State  planning,  finance,  State  security,  public  security,  customs, 
Taiwan affairs, and banking.  
 
The  Office  for  Foreign  Propaganda/State  Council  Information  Office 
(OFP/SCIO)  is  tasked  with  managing  any  sensitive  news  stories  on  the 
following  topics:  foreign  embassies,  diplomats  in  China, Overseas  Chinese 
business people, foreign students, foreign travellers, Hong Kong, Macau, and 
Taiwanese residents, especially when they involve loss of life. They also guide 
the Chinese media during any major events regarding Tibet, Xinjiang, ethnic 
minorities,  religion,  human  rights,  democracy  movements,  internal  and 
external  terrorist activities, and Falungong. For  extremely  serious  incidents, 



3 
 

only Xinhua News Agency is allowed to report on them and all other Chinese 
media must use the Xinhua report word for word.  
 
The OFP/SCIO is also in charge of “clarifying and refuting” any stories which, 
while forbidden from being reported  in China, have been reported on  in the 
foreign media. Articles on foreigners are to be sent to the Ministry of Foreign 
Affairs  for  verification.  Similarly,  stories  on  Hong  Kong,  Macau,  and 
Taiwanese residents are to be sent to the Offices of Hong Kong and Macau, or 
Taiwan Affairs, while stories on Overseas Chinese businesspeople should be 
sent  to  the Ministry  of Commerce. The Ministry  of Culture  is  in  charge  of 
China’s foreign cultural propaganda, under the leadership of the CCP Foreign 
Propaganda Group. Cultural exchanges are regarded as useful way to break 
through prejudice and establish warm feelings.  
 
Overseas Chinese 
Gaining influence over Overseas Chinese groups outside China in order to 
“turn them into propaganda bases for China” is a key task in foreign 
propaganda work. The student protests of 1989, which received strong 
support from the Overseas Chinese community, alerted the Chinese 
Communist Party (CCP) to the fact that many within the Overseas Chinese 
community were inclined to support democracy activities within China. 
Historically China’s revolutionary movements have always received 
considerable funding from the Chinese diaspora and many Chinese 
revolutionaries found safe haven in Overseas Chinese communities when the 
political situation in China became to tense. At the same time, as China’s 
economic reform process continued to expand after 1989, and especially from 
1992, China sought to tap in to the considerable economic resources of the 
Overseas Chinese as a source of investment and technological transfer. 
 
After 1989 China’s propaganda targeted at the Chinese living outside China—
whether they were PRC passport‐holders or ethnic Chinese who had been 
residing abroad for generations—aimed to build patriotic sentiment towards 
the Chinese Motherland (zuguo), and support for the political status quo. The 
goal was to neutralize antagonism towards the CCP government, enhance 
antagonism towards anti‐CCP forces within China and their adherents in 
exile, and at the same time, encourage a constructive attitude towards 
Overseas Chinese helping to make China “rich and strong” (fu qiang). These 
efforts have been remarkably successful.  
 
The means by which China promotes its foreign propaganda towards the 
Overseas Chinese community include: the numerous local Chinese language 
newspapers, radio and television stations; the Internet, China’s own China 
Central Television channel aimed at Overseas Chinese CCTV 4; as well as 



4 
 

through cultural activities; support for the teaching of Chinese language 
internationally which includes the rapid spread of Confucius Institutes; and 
special activities organized for the Overseas Chinese community such as 
conferences and “root‐seeking” (xun gen) cultural tours.  
 
China’s Xinhua News Service currently provides free content to the Chinese 
language news media outside China. Formerly Hong Kong and Taiwan‐based 
news groups were the main source of news for Overseas Chinese, but in the 
last ten years they have basically been driven out of the market by a plethora 
of free Chinese newspapers which derive virtually all their content from the 
Mainland media. Few Chinese language newspapers outside China have the 
financial resources (outside of Taiwan, Singapore or pro‐Falungong papers) to 
resist the offer of free content. The same goes for Chinese language radio and 
television stations abroad, they too now relay Mainland media programmes 
and exclude other Chinese language sources. Chinese embassy officials work 
closely with the Overseas Chinese media in order to ensure their continued 
compliance. It should be noted that in the current era, Xinhua reports are 
virtually indistinguishable from stories off the wire that might be available 
from say Reuters, with the exception that they represent a pro‐PRC, pro‐CCP 
viewpoint and match current propaganda guidelines on avoiding taboo 
topics. The PRC long ago stopped promoting revolution or its state ideology. 
 
The Internet has become an extremely important means for China to build 
support with Overseas Chinese in the last ten years. PRC‐based Internet sites 
are now the leading source of Chinese language and China‐related news for 
Overseas Chinese. The Internet is also proving to be an extremely effective 
tool for guiding and organizing Overseas Chinese public opinion. An 
example of this was the role of the Internet in organizing popular protests by 
Overseas Chinese in 2008 against the perceived bias of the Western media in 
its coverage of unrest in Tibetan areas in March 2008 and, a month later, in 
organizing a series of worldwide demonstrations in support of China during 
the Olympic torch relay. These protests and the later demonstrations were 
genuine and popular, which shows the effectiveness of China’s efforts to 
rebuild positive public opinion within the Chinese diaspora, but it should be 
noted that they received official support, both symbolic and practical. This 
development matches the rise of popular nationalism within China since 
1989, which has been fostered from the top down, but has a genuine 
resonance with the Chinese population.  
 
Despite being genuine popular movements, the protests and demonstrations 
adopted the slogans of CCP foreign propaganda directed at Overseas Chinese 
such as “Ai wo Zhonghua” or “Love China”. Thanks to the Internet, even 
those who could not attend demonstrations could show their support for 



5 
 

China by attaching a red heart moniker next to the word China to their 
avatars. This initiative was launched by MSN China and spread rapidly 
throughout the Chinese Internet in 2008. MSN’s involvement not only 
demonstrates how many Chinese companies respond to the CCP propaganda 
message on patriotism, but it is also is an indication of how these days the 
propaganda message is not just promoted directly from propaganda 
authorities; rather it is frequently relayed through intermediaries on to a 
wider audience.  
 
During torch relay demonstrations in cities such as Canberra, San Francisco or 
Seoul in 2008, Overseas Chinese were not compelled to turn up and there 
were no consequences for not taking an interest, but those who did come 
were given free matching t‐shirts, souvenirs, transport, and in some cases 
accommodation, all courtesy of local embassy officials and China‐based 
donors. These demonstrations successfully drowned out the protests of anti‐
CCP groups such as Falungong, Tibetan activists and human rights groups 
who had hoped to use the Beijing Olympics as a vehicle to promote their 
criticism of the Chinese government.  
 
Taiwanese 
A sub‐group of China’s foreign propaganda directed at Overseas Chinese is 
that directed towards the Taiwanese. The message aimed towards them also 
aspires to build feelings of patriotism towards the Chinese Motherland and 
support for the political status quo, but it is also designed to garner support for 
the reunification of Taiwan with the Chinese Mainland. These efforts have 
also been relatively successful in recent years.  
 
Some of the means which China employs to promotes its views to Taiwanese 
audiences include: special television programmes directed at Taiwanese 
audiences on CCTV 4; the setting up in 2005 of Strait Star TV a Fujian 
Province‐based satellite station which beams towards Taiwan; study tours for 
the Taiwanese elite; joint conferences held on themes which help to build 
common interest such as Chinese heritage and Confucianism; and the hosting 
of large‐scale events which promote notions of ethnic unity across the Taiwan 
Strait such as commemorations for the birth of Confucius, celebrations for the 
cult of Mazu (which is prominent in Taiwan and Fujian) and ceremonies in 
honour of the Yellow Emperor, the symbolic ancestor of all Han Chinese. 
 
Foreign Propaganda Targeted at Non‐Chinese 
China’s foreign propaganda directed at non‐Chinese audiences has 
undergone major reform in the last decade. These reforms are indicated by 
the Chinese media’s avoidance of the term “propaganda” in foreign language 
publications to discuss CCP media management, though the term 



6 
 

“xuanchuan” (propaganda) continues to be used in Chinese. So for example, 
the CCP Central Propaganda Department (Zhongxuanbu) is now translated as 
Central Publicity Department by China Daily and Xinhua and they use terms 
such as “publicity”, “information”, “public relations”, “cross cultural 
communication” and “public diplomacy” to discuss activities which are still 
classified as waixuan (Foreign Propaganda) in Chinese language publications. 
As in its domestic propaganda, China now adapts many of the methods of 
public opinion management which originated in modern industrialized 
societies such as the United States.  
 
China’s international image was considerably damaged in the eyes of non‐
Chinese foreign audiences after 1989. Since that date China has worked hard 
to build constructive international public opinion. The overall themes of 
China’s foreign propaganda work since 1989 and up to the present have been 
to promote the image of China’s social, economic, and political stability; as 
well as the continuance of China’s reform and opening up policies and CCP 
leadership over the political system. But in particular, promoting the Chinese 
economy and encouraging further foreign investment and trade has become 
the primary task of foreign propaganda work, particularly after 1992. 
Throughout the 1990s China was certainly successful in promoting awareness 
of its economic growth and enthusiasm for the opportunities which the 
Chinese market offered international investors, but perceptions towards the 
politics of China proved much harder to shift, at least among Western 
audiences. It should be noted that beginning in the 1990s and continuing up 
to the present day, China’s prestige began to grow in the developing world.  
 
Promoting a new national image (guojia xingxiang) internationally was one of 
the key strategic goals of China’s 2008 Olympic bid. The new image aimed to 
allay  international  fears  about  China’s  increasing  political,  economic  and 
military power, at the same time as projecting awareness of China’s renewed 
strength and prosperity. The  two weeks of  the August 2008 Olympics were 
indeed  a  sporting  and  PR  triumph  for  Beijing.  Despite  the  controversies 
surrounding  hosting  the  Olympics  in  Beijing—human  rights,  the 
environment, food safety and other issues—the Chinese government actually 
managed to increase its public approval in China and succeeded in re‐shaping 
its image on the international scene.  
 
There are multiple means adopted for the transmission of China’s foreign 
propaganda targeted at non‐Chinese foreigners. These include PRC‐based 
foreign propaganda outlets such as China Daily, CCTV‐9, China Radio 
International, People’s Daily online published in translation in a number of 
languages, and china.org the main portal for China’s foreign propaganda, as 
well as publishers such as the Foreign Languages Press; but they also include 



7 
 

the foreign media and foreign VIPs who China targets to promote certain 
views. In the following section I will discuss some of these channels for 
transmission in more detail.   
 
CCTV‐9 was launched as a 24‐hour channel in 2002, and from 2004, it began 
broadcasting in Spanish and French. In September 2005, the station was re‐
launched with much fanfare, though with little noticeable change to content 
or style of programming. The goal was to make CCTV‐9 China’s equivalent to 
CNN, a global media presence with 24‐hour news coverage. However, unlike 
CNN, which is not (formally at least) the mouthpiece of any particular 
government, CCTV‐9 is most definitely the mouthpiece for the Chinese 
government’s perspectives on international affairs and the Party‐line 
perspectives on China’s own affairs. The station has been granted substantial 
resources in terms of equipment; but has no editorial independence. CCTV‐9 
journalists are under constant pressure to present a positive account of China. 
In August 2005, a series of items reported factually on coal mining disasters in 
China; soon after the channel’s leaders received a warning from the Ministry 
of Foreign Affairs that its reports were harming China’s international image. 
Following this incident, senior editorial staff and journalists were all forced to 
write self‐criticisms. This is a classic example of the current relative lack of 
agency of Chinese journalists involved in China’s foreign propaganda 
activities aimed at non‐Chinese foreigners. In many ways they are more 
constrained than journalists who write for Chinese audiences. 
 
A further channel for China’s foreign propaganda is the Chinese PR 
Association, set up in the early 1990s, which works closely with the Central 
Propaganda Department towards the goal of “optimizing a pro‐China 
international environment,” “establishing a positive image of China 
internationally,” and “packaging China.” One of the organization’s tasks is to 
act as an intermediary between foreign embassies and organizations in China 
with Chinese government departments. The association also takes a behind‐
the‐scenes role in PR campaigns (targeted at the concerns of Western 
governments and NGOs) such as the high‐profile anti‐AIDS campaign of 
November‐December 2002. 
 
The  CCP  has  a  longstanding  policy  of  utilising  foreigners  in  its  foreign 
propaganda work,  this  is  called  “using  foreign  strength  to promote China” 
(liyong waili wei wo  xuanchuan). Historically,  pro‐CCP  foreigners  have  been 
extremely useful in producing a wide range of propaganda materials, ranging 
from books, films and poetry, to public and private lobbying. Soon after June 
4, Jiang Zemin instructed foreign affairs personnel to step up their activities to 
garner  the support of prominent  foreigners “friendly  to China,”  to  influence 
Western  governments  and  get  them  to  drop  their  sanctions  against China. 



8 
 

Henry  Kissinger  and  George  Bush  Senior  are  commonly  cited  as  being 
particularly helpful (behind the scenes) to blunt the effects of sanctions in this 
period. The foreign friends the CCP has come to value most in the post‐1989 
period are prominent foreign figures that can bring commercial and political 
advantages to China and the Chinese oligarchy. Public agreement on China’s 
political positions is not required, though it might help business along a little. 
 
 In the years since 1989, Beijing has worked hard to get foreigners to promote 
China.  Foreigners  based  in  China  and Western  China  specialists  are  often 
approached by foreign affairs cadres to write articles on China for the Chinese 
media.  Naturally,  only  viewpoints  which  are  in  accord  with  the  current 
propaganda  line  can  be  published. China Daily  specializes  in  featuring  this 
type  of  material,  although  similar  stories  also  periodically  appear  in  the 
Chinese  language media. Another  tried and  true practice  in China’s  foreign 
propaganda work  is  to bring  in “prominent person”  foreign delegations on 
all‐expenses‐paid  tours  of  China,  in  the  hope  that  they  will  go  home 
promoting China’s point of view. Local propaganda officials are instructed to 
host foreign journalists and researchers; do thought work on foreign experts, 
students,  tourists, Taiwanese, and Overseas Chinese; and  increase sister‐city 
exchanges;  all  in  order  to  create  an  “international  army  of  friendly 
propagandists” for China.  
 
In  1992,  a  meeting  of  foreign  propaganda  officials  was  held  to  discuss 
techniques  for  getting  China’s  propaganda  materials  published  in  the 
Western media.  Since  that meeting  there  has  been  a  dramatic  increase  in 
materials  published  abroad.  Between  1992  and  2000  over  two  thousand 
articles were  published  in  Taiwan  alone.  China’s  propagandists  try  to  get 
foreign newspapers to do China’s propaganda work; this is called “borrowing 
foreign newspapers”  (jieyong haiwai baokan).  In order  to achieve  this, China’s 
local level foreign propaganda officials host approved foreign journalists, take 
them around approved sites and give  them materials  for  their reports. Non‐
approved visits  to  sensitive  sites  (if  found out)  can have  foreign  journalists 
thrown out of China.  
 
In early 2009 Beijing announced that it would invest a further phenomenal 45 
billion yuan into its main media outlets to strengthen their international news 
coverage and global presence. As part of this, Xinhua News Service will 
increase their overseas bureaus from 100 to 186, almost enough to have one in 
every country in the world. The Global Times, an extremely popular Peopleʹs 
Daily‐owned tabloid with a strong international focus, will soon set up an 
English language edition. And CCTV‐9 will set up Arabic and Russian 
language services.  
 



9 
 

There are also concrete plans in the next two year to establish an Asia‐based 
television station (Singapore or Thailand are the likely locations) that would 
beam global news to the world as told from a pro‐PRC perspective. This new 
channel would take as its model Phoenix Television, which is beamed via 
restricted satellite to the Chinese elite within China and on paid satellite tv 
outside China. Phoenix is nominally privately‐owned; however its current 
main investor is the State‐owned enterprise China Mobile.  
 
Phoenix has long been regarded by Party propaganda insiders as “more loyal 
than CCTV”. The proposed new channel would similarly be “privately‐
owned” and closely tied in to the CCP foreign propaganda agenda. If it were 
to follow the Phoenix Television model, which is that of a “loyal opposition”, 
this channel could well be more effective than CCTV‐4 or CCTV‐9 in building 
positive international public opinion for China. It certainly is likely to appeal 
to Overseas Chinese audiences as will focus on stories which are close to their 
interests and not covered elsewhere in such detail, while retaining the crucial 
impression of “objectivity” which CCTV‐4 and CCTV‐9 often lack. The new 
channel could also prove to be appealing to many viewers in the non‐Western 
world such as Africa, the Middle East, South America and the South Pacific 
who are attracted to China’s alternative perspective of global affairs. As such 
this new initiative could well have a significant impact in strengthening 
China’s soft power internationally. 
 



Filename: Brady_USCC_statement 
Directory: C:\Documents and Settings\Jertman\Local 

Settings\Temporary Internet Files\OLK5E 
Template: C:\Documents and Settings\Jertman\Application 

Data\Microsoft\Templates\Normal.dot 
Title: • 
Subject:  
Author: asb54 
Keywords:  
Comments:  
Creation Date: 4/24/2009 9:46:00 AM 
Change Number: 3 
Last Saved On: 4/27/2009 9:15:00 AM 
Last Saved By: M.L. Faunce 
Total Editing Time: 5 Minutes 
Last Printed On: 4/30/2009 8:09:00 AM 
As of Last Complete Printing 
 Number of Pages: 9 
 Number of Words: 3,546 (approx.) 
 Number of Characters: 20,004 (approx.) 

 



<<
  /ASCII85EncodePages false
  /AllowTransparency false
  /AutoPositionEPSFiles true
  /AutoRotatePages /None
  /Binding /Left
  /CalGrayProfile (Gray Gamma 2.2)
  /CalRGBProfile (sRGB IEC61966-2.1)
  /CalCMYKProfile (U.S. Web Coated \050SWOP\051 v2)
  /sRGBProfile (sRGB IEC61966-2.1)
  /CannotEmbedFontPolicy /Warning
  /CompatibilityLevel 1.4
  /CompressObjects /Off
  /CompressPages true
  /ConvertImagesToIndexed true
  /PassThroughJPEGImages true
  /CreateJobTicket false
  /DefaultRenderingIntent /Default
  /DetectBlends true
  /DetectCurves 0.1000
  /ColorConversionStrategy /sRGB
  /DoThumbnails true
  /EmbedAllFonts true
  /EmbedOpenType false
  /ParseICCProfilesInComments true
  /EmbedJobOptions true
  /DSCReportingLevel 0
  /EmitDSCWarnings false
  /EndPage -1
  /ImageMemory 1048576
  /LockDistillerParams false
  /MaxSubsetPct 100
  /Optimize true
  /OPM 1
  /ParseDSCComments true
  /ParseDSCCommentsForDocInfo true
  /PreserveCopyPage true
  /PreserveDICMYKValues true
  /PreserveEPSInfo true
  /PreserveFlatness true
  /PreserveHalftoneInfo false
  /PreserveOPIComments true
  /PreserveOverprintSettings true
  /StartPage 1
  /SubsetFonts true
  /TransferFunctionInfo /Apply
  /UCRandBGInfo /Remove
  /UsePrologue false
  /ColorSettingsFile ()
  /AlwaysEmbed [ true
  ]
  /NeverEmbed [ true
    /Arial-Black
    /Arial-BlackItalic
    /Arial-BoldItalicMT
    /Arial-BoldMT
    /Arial-ItalicMT
    /ArialMT
    /ArialNarrow
    /ArialNarrow-Bold
    /ArialNarrow-BoldItalic
    /ArialNarrow-Italic
    /ArialUnicodeMS
    /CenturyGothic
    /CenturyGothic-Bold
    /CenturyGothic-BoldItalic
    /CenturyGothic-Italic
    /CourierNewPS-BoldItalicMT
    /CourierNewPS-BoldMT
    /CourierNewPS-ItalicMT
    /CourierNewPSMT
    /Georgia
    /Georgia-Bold
    /Georgia-BoldItalic
    /Georgia-Italic
    /Impact
    /LucidaConsole
    /Tahoma
    /Tahoma-Bold
    /TimesNewRomanMT-ExtraBold
    /TimesNewRomanPS-BoldItalicMT
    /TimesNewRomanPS-BoldMT
    /TimesNewRomanPS-ItalicMT
    /TimesNewRomanPSMT
    /Trebuchet-BoldItalic
    /TrebuchetMS
    /TrebuchetMS-Bold
    /TrebuchetMS-Italic
    /Verdana
    /Verdana-Bold
    /Verdana-BoldItalic
    /Verdana-Italic
  ]
  /AntiAliasColorImages false
  /CropColorImages true
  /ColorImageMinResolution 150
  /ColorImageMinResolutionPolicy /OK
  /DownsampleColorImages true
  /ColorImageDownsampleType /Bicubic
  /ColorImageResolution 150
  /ColorImageDepth -1
  /ColorImageMinDownsampleDepth 1
  /ColorImageDownsampleThreshold 1.50000
  /EncodeColorImages true
  /ColorImageFilter /DCTEncode
  /AutoFilterColorImages true
  /ColorImageAutoFilterStrategy /JPEG
  /ColorACSImageDict <<
    /QFactor 0.76
    /HSamples [2 1 1 2] /VSamples [2 1 1 2]
  >>
  /ColorImageDict <<
    /QFactor 0.76
    /HSamples [2 1 1 2] /VSamples [2 1 1 2]
  >>
  /JPEG2000ColorACSImageDict <<
    /TileWidth 256
    /TileHeight 256
    /Quality 15
  >>
  /JPEG2000ColorImageDict <<
    /TileWidth 256
    /TileHeight 256
    /Quality 15
  >>
  /AntiAliasGrayImages false
  /CropGrayImages true
  /GrayImageMinResolution 150
  /GrayImageMinResolutionPolicy /OK
  /DownsampleGrayImages true
  /GrayImageDownsampleType /Bicubic
  /GrayImageResolution 150
  /GrayImageDepth -1
  /GrayImageMinDownsampleDepth 2
  /GrayImageDownsampleThreshold 1.50000
  /EncodeGrayImages true
  /GrayImageFilter /DCTEncode
  /AutoFilterGrayImages true
  /GrayImageAutoFilterStrategy /JPEG
  /GrayACSImageDict <<
    /QFactor 0.76
    /HSamples [2 1 1 2] /VSamples [2 1 1 2]
  >>
  /GrayImageDict <<
    /QFactor 0.76
    /HSamples [2 1 1 2] /VSamples [2 1 1 2]
  >>
  /JPEG2000GrayACSImageDict <<
    /TileWidth 256
    /TileHeight 256
    /Quality 15
  >>
  /JPEG2000GrayImageDict <<
    /TileWidth 256
    /TileHeight 256
    /Quality 15
  >>
  /AntiAliasMonoImages false
  /CropMonoImages true
  /MonoImageMinResolution 1200
  /MonoImageMinResolutionPolicy /OK
  /DownsampleMonoImages true
  /MonoImageDownsampleType /Bicubic
  /MonoImageResolution 1200
  /MonoImageDepth -1
  /MonoImageDownsampleThreshold 1.50000
  /EncodeMonoImages true
  /MonoImageFilter /CCITTFaxEncode
  /MonoImageDict <<
    /K -1
  >>
  /AllowPSXObjects true
  /CheckCompliance [
    /None
  ]
  /PDFX1aCheck false
  /PDFX3Check false
  /PDFXCompliantPDFOnly false
  /PDFXNoTrimBoxError true
  /PDFXTrimBoxToMediaBoxOffset [
    0.00000
    0.00000
    0.00000
    0.00000
  ]
  /PDFXSetBleedBoxToMediaBox true
  /PDFXBleedBoxToTrimBoxOffset [
    0.00000
    0.00000
    0.00000
    0.00000
  ]
  /PDFXOutputIntentProfile (None)
  /PDFXOutputConditionIdentifier ()
  /PDFXOutputCondition ()
  /PDFXRegistryName ()
  /PDFXTrapped /False

  /CreateJDFFile false
  /Description <<

    /CHS <FEFF4f7f75288fd94e9b8bbe5b9a521b5efa7684002000410064006f006200650020005000440046002065876863900275284e8e55464e1a65876863768467e5770b548c62535370300260a853ef4ee54f7f75280020004100630072006f0062006100740020548c002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e003000204ee553ca66f49ad87248672c676562535f00521b5efa768400200050004400460020658768633002>
    /CHT <FEFF4f7f752890194e9b8a2d7f6e5efa7acb7684002000410064006f006200650020005000440046002065874ef69069752865bc666e901a554652d965874ef6768467e5770b548c52175370300260a853ef4ee54f7f75280020004100630072006f0062006100740020548c002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e003000204ee553ca66f49ad87248672c4f86958b555f5df25efa7acb76840020005000440046002065874ef63002>
    /CZE <>
    /DAN <>
    /DEU <>
    /ESP <>
    /FRA <>
    /GRE <>

    /HRV (Za stvaranje Adobe PDF dokumenata pogodnih za pouzdani prikaz i ispis poslovnih dokumenata koristite ove postavke.  Stvoreni PDF dokumenti mogu se otvoriti Acrobat i Adobe Reader 5.0 i kasnijim verzijama.)
    /HUN <>
    /ITA (Utilizzare queste impostazioni per creare documenti Adobe PDF adatti per visualizzare e stampare documenti aziendali in modo affidabile. I documenti PDF creati possono essere aperti con Acrobat e Adobe Reader 5.0 e versioni successive.)
    /JPN <>
    /KOR <FEFFc7740020c124c815c7440020c0acc6a9d558c5ec0020be44c988b2c8c2a40020bb38c11cb97c0020c548c815c801c73cb85c0020bcf4ace00020c778c1c4d558b2940020b3700020ac00c7a50020c801d569d55c002000410064006f0062006500200050004400460020bb38c11cb97c0020c791c131d569b2c8b2e4002e0020c774b807ac8c0020c791c131b41c00200050004400460020bb38c11cb2940020004100630072006f0062006100740020bc0f002000410064006f00620065002000520065006100640065007200200035002e00300020c774c0c1c5d0c11c0020c5f40020c2180020c788c2b5b2c8b2e4002e>
    /NLD (Gebruik deze instellingen om Adobe PDF-documenten te maken waarmee zakelijke documenten betrouwbaar kunnen worden weergegeven en afgedrukt. De gemaakte PDF-documenten kunnen worden geopend met Acrobat en Adobe Reader 5.0 en hoger.)
    /NOR <>
    /POL <>
    /PTB <>
    /RUM <>
    /RUS <>
    /SLV <>
    /SUO <>
    /SVE <>
    /TUR <>
    /ENU (Use these settings to create Adobe PDF documents suitable for reliable viewing and printing of business documents.  Created PDF documents can be opened with Acrobat and Adobe Reader 5.0 and later.)
  >>
>> setdistillerparams
<<
  /HWResolution [300 300]
  /PageSize [612.000 792.000]
>> setpagedevice


